WIADOMOŚCI

Jest szansa dla BMW Sauber?
Jest szansa dla BMW Sauber?
Magazyn Autosport rzucił nowe światło na sytuację zespołu BMW Sauber i grupy inwestycyjnej Qadbak, która mimo braku poparcia dla 14 zespołów w stawce ma jeszcze szanse na udział w przyszłorocznych mistrzostwach.
baner_rbr_v3.jpg
Jak na razie jedynie 12 zespołów podpisało dokument zwany Resource Restriction Agreement, który jest wymagany przez Porozumienie Concorde.

Według tego co donosi Autosport, dokument ten gwarantuje pierwszeństwo przed debiutantami, zespołom, które były w mistrzostwach przez ostatnie pięć lat i plasowały się w pierwszej dziesiątce przez przynajmniej dwa z trzech ostatnich sezonów. Co więcej nie ma na to wpływu ani zmiana nazwy zespołu, ani dostawcy silników. Zespoły spełniające powyższe warunki mają także pierwszeństwo przed tymi, które ich nie spełniają.

Zespół BMW Sauber spełnia te wymogi dlatego bez względu na to, który z nowych zespołów nie podpisał jeszcze RRA lub Porozumienia Concorde, Qadbak ma pierwszeństwo niezależnie od tego czy złożył wpisowe. Tak przynajmniej wynika z rozważań Autosportu.

Być może to jest furtką dla przetrwania zespołu Petera Saubera w F1 jednak tak czy inaczej oznaczałoby to, że któraś z nowych ekip nie stanie na starcie w przyszłym roku. Plotki donoszą o problemach finansowych Campos Meta oraz problemach USF1 (USGPE), który ponoć zatrudnia pracowników z miesiąca na miesiąc.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

75 KOMENTARZY
avatar
Zakrza

22.10.2009 13:46

0

Nudzi mnie już to. Powinni zrobić wreszcie jakieś oficjalne głosowanie ile będzie ekip, wyznaczyć ostateczną datę podpisania tego co tutaj jest napisane, a na końcu zrobić jakieś wizytacje nowym ekipom. Wtedy wszystko byłoby już jasne.


avatar
karolf1

22.10.2009 14:09

0

1@ masz racje


avatar
ris

22.10.2009 14:16

0

kempa007 - błąd w nazwie artykułu-->> " BMW" nie ma nic do rzeczy w kontekście startów w 2010. -:)))


avatar
mario547

22.10.2009 14:23

0

Campos Meta i US F1 najbiedniejsze? a Mac1602 napisał że Camops Meta najmocniejsze. A ktoś inny pisał że Manornajbiedniejszy bo bedą budowac bez tunelu aero i pierwsze testy dopiero na miesiąc przed Bahrajnem. Teraz piszą że US F1. Wszsyscy kłamią?


avatar
ris

22.10.2009 14:26

0

No to w związku z treścią artykułu co powstrzymuje Saubera przed podpisaniem dokumentów ? Niby na co czekają ?


avatar
Tutankhamun

22.10.2009 14:38

0

to morek z hejtfeldem sie ciesza -:)


avatar
L00Kass

22.10.2009 14:53

0

5. ris, gdyż każdy team zatrudnia sztab prawników i pewnie mają rozeznanie w sytuacji; to wydaje się zbyt proste w rozważaniach Autosportu.


avatar
ris

22.10.2009 15:06

0

L00Kass - prawnicy prawnikami,ale skoro zapis regulaminu jest czytelny i jasny dający prawo zespołowi spełniającemu warunki dopodpisania CA nie widzę powodu na zwłokę tym samym nie ma potrzeby dywagować co do ilości teamów w stawce na rok 2010.


avatar
jar188

22.10.2009 15:20

0

Zapewne jest inny zapis regulaminu który znosi lub jest ważniejszy od tego. To są TYLKO domysły i wymysły dziennikarzy. A umówmy się , żę są Dziennikarze i dziennikarze i nie wiadomo do której grupy zaliczyć autorów tego artykułu (chodzi oczywiście o tych z Autosportu nie z formula1.pl)


avatar
jar188

22.10.2009 15:23

0

A jeszcze tak na marginesie: To inwestor czyli Quadback i Sauber są trochę sami sobie winni. Odkupili zespół od BMW i myśleli ,że przyjmą ich jak księcia z bajki, nie przedstawili żadnych planów rozwoju,działalności,zamiarów, wcale się pod tym względem nie dziwię Frankowi i zgadzam się z nim w tym przynajmniej temacie.


avatar
Kaczor Fan kub.

22.10.2009 15:31

0

Suber F1 scheise team....:)


avatar
ris

22.10.2009 15:33

0

9. jar188- "zapewne" to nie argument, dodatkowo nie sądzę, aby poważny Autosport wyssał sobie z palca nie istniejące zapisy regulaminu.!!


avatar
jar188

22.10.2009 15:48

0

@12.ris Nie chodzi o "wyssysanie z palca zapisów" tylko wyrwane z kontekstu, skąd wiesz że tuz przed lub za nie ma jakiegoś, jeżeli,pod warunkiem itp... Nie raz już czytałem takie artykuły solidnych dziennikarzy które okazały się później zwykłą "kaczka dziennikarską ". No i skoro taki zapis istnieje to dlaczego donoszą o nim dziennikarze a nie Sauber lub ktoś z FIA,dziwne???


avatar
sk0k

22.10.2009 15:53

0

hmm moze sie myle bo za duzo tego ostatnio ale z tego co pamietam to chyba campos i usf1 byli jednymi z najbardziej zaawansowanych w budowie auta wiec tym samym nie sadze zeby mieli najmniej mamony. jesli sie pomylilem to niech mnie ktos poprawi. ogolnie jeden wielki smiech, zaraz napisza ze ferrari tez chce sprzedac zespoł nieistniejacemu FSO z żerania i FSC Lublin wraca do życa i bedzie startował w 2012


avatar
sk0k

22.10.2009 15:55

0

podobno za sterami lublin f1 maja zasiąść sam wlodziemierz zientarski oraz jacek fedorowicz


avatar
walerus

22.10.2009 15:59

0

osobiście wolę Saubera od któregoś z nowych.... (niech będą Campos, USF i Lotus)....


avatar
ris

22.10.2009 16:00

0

13. jar188 - skoro Autosport cytuje przepis to chyba nie po to żeby gdybać. Dlaczego dziennikarze ? Moze to oni zauwazyli tki zapis i go przytoczyli. Sam cytat przepisów nie ma znamion wyrwania z kontekstu, gdyż dośc obszernie jest cytowany. Cytat "dokument ten gwarantuje pierwszeństwo przed debiutantami, zespołom, które były w mistrzostwach przez ostatnie pięć lat i plasowały się w pierwszej dziesiątce przez przynajmniej dwa z trzech ostatnich sezonów. Co więcej nie ma na to wpływu ani zmiana nazwy zespołu, ani dostawcy silników. Co więcej nazwa przepisu nosi nazwę "Resource Restriction Agreement" słowo Resource w wolnym tłumaczeniu jako ratunkowy i jak rozumiem jest następną ścieżką w przypadku nie podpisania Concorde Agreement.


avatar
MARTINWTCC

22.10.2009 16:02

0

Tak powinny być Qadback Lotus Campos i US


avatar
jantar321

22.10.2009 16:24

0

walerus-ja też wole Saubera, bedziemy mieli sie z kogo nabijać w 2010 w kontekście błędów jakie robili w 2009 chyba, że zmienią strategów i techników ris - na kazdy przepis znajdzie sie inny przepis


avatar
ris

22.10.2009 16:29

0

19. jantar321 - na chwile obecna dostaliśmy przepis jasny i czytelny. A jak ktoś znajdzie inny to będziemy dyskutować ;-)))


avatar
zajac1211

22.10.2009 16:37

0

sauber za campoza i git bandera


avatar

22.10.2009 16:59

0

19.jantar321- jeśli by się okazało prawdą źe Nick ma przejść do McLarena , to jest duże prawdopodobieństwo że to morek154 będzie nabijał się z nas !


avatar
mariusz-f1

22.10.2009 17:11

0

19.jantar321- jeśli to prawda że Nick ma przejść do McLarena , to jest spore prawdopodobieństwo że to morek154 będzie nabijał się z nas !


avatar
david9

22.10.2009 17:15

0

ostatnio pojawiły sie też plotki że Barrichello może zostać w Brawnie. Jeśli by sie tak stało to McLaren z pewnoscią wybierze Rosberga a Raikkonenowi pozostanie albo Toyota albo odejście z F1 bo raczej lepszej oferty już nie dostanie.


avatar

22.10.2009 17:20

0

Oby to się nie sprawdziło , bo na samą myśl to mnie szlag trafia !


avatar
AlMastar

22.10.2009 18:37

0

no chyba że HAM będzie wolał jeździć z HAI niż z ROS - czemu akurat się nie dziwię :D


avatar
krz08

22.10.2009 19:34

0

niech robią co chcą


avatar
gryfon_1217

22.10.2009 19:40

0

@22:) mariusz spokojnie nawet w super samochodzie heidfeld bedzie jezdzil 3x razy gorzej niz hamilton:):) wiec nawet jak kubica bedzie mial slabszy bolid to da sobie z naszym wycieczkowiczem rade;)


avatar
mariusz-f1

22.10.2009 19:52

0

26.gryfon1217- obyś miał racje , bo jak będzie inaczej to chyba mnie szlag trafi ha ha ! Pozdrawiam .


avatar
ris

22.10.2009 20:06

0

26. gryfon_1217 27. mariusz-f1 Ja bym się na Waszym miejscu nie cieszył przedwcześnie bo może być "suprise" Nick Heidfeld w Renault !!! ;_))))


avatar
mariusz-f1

22.10.2009 20:33

0

28.ris - A niech idzie Nikuś do Renault , tam dostałby po d.....ie od Roberta na BANK !!!!


avatar
ris

22.10.2009 20:43

0

29. mariusz-f1 - Powiedz gdzie Nick znajdzie kierowcę, który zna się na ustawianiu bolidu ??? No gdzie ??? Luis też się nie zna, a do SF go nie przyjmą więc Fernado mu nie pomoze;-))))


avatar
dick777

22.10.2009 20:44

0

Nie podoba mi się postawa Raikonena. Dostaje 25 mln od Ferrari jeszcze targuje się o duże pieniądze z Toyotą. Facet jest nieprzyzwoicie chciwy. Mimo całej sympatii to niego twierdzę, że nie jest warty więcej niż 10 mln, tak jak Alonso nie jest warty 25 mln.


avatar
prolim

22.10.2009 20:54

0

RAI do Mcl nie pójdzie, bo nawet HAM nie zarabia tyle, ile chce RAI. Zresztą sobie porównajcie, KUB zarabiac ma niby 8,5mln, a ten RAI chce 25mln :D. HAM chyba tylko 14-15mln zarabia. Z takim podejściem RAI będzie w WRC :) o ile będzie miał "zwycięski" samochód. Najlepiej niech dadzą mu mistrza świata wrc na wstępie, to może pościga się :)


avatar
mariusz-f1

22.10.2009 20:55

0

30.ris- no to właśnie pisze że niech idzie do Reni , tam już nie będzie faworyzowany tak jak w BMW !


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu